31 januari 2012

Leather and Wood
























Allebei om te omhullen; het kalfsleer en het ledikantje. 
Het laatste voor de baby; een mooi vintage, blank geschuurd exemplaar dat we van het weekend hebben opgehaald. Precies het model dat ik wilde hebben voor als de baby niet meer in de wieg past. Een fijn nestje om nog heel veel uurtjes in te liggen dromen.

Het leer heb ik vorige week op de markt gevonden. Wat een lap hè. Voor een van de series waarvan ik al vreesde dat ik er niet meer aan toe zou komen goed uit te werken voor de Spring/Summer collectie. Inner landscapes; de binnenkant iets laten doorschemeren in de vorm van de buitenzijde. Een grensvlak tussen omhulling en onthulling. Zou toch mooi zijn als ik deze maand genoeg tijd en vooral energie heb om het af te ronden. 

**

Both are shells; nests; the calf leather and the baby bed.
We picked up this stunning little vintage bed this weekend. It's exactly the model I was looking for - for the time when the baby won't fit in the cradle anymore. A nice nest to sleep and dream in for quite a lot hours..

I've found this leather at the market last week. What a skin! I made some sketches and had a lot of ideas to use leather. Though I feared I wouldn't come to process those ideas for this Spring/Summer collection. Inner landscapes; I want to filter the inside trough the skin of the outside. To make form on the verge of containment and unveiling. It would be nice to have enough time and foremost; energy to finish this line this month.





1 opmerking:

  1. Wat een prachtig ledikantje... daar zal jullie kleintje straks heerlijk in slapen!

    BeantwoordenVerwijderen